19.03.2018

Anmeldereksemplar: Panteon-Sagaen #3 - Panteons prøve Del 1 + 2.

Panteons Prøve.

Titel: Panteon-Sagaen #3 - Panteons prøve - Del 1 + 2.

Forfatter: Boris Hansen.

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 01/05-2018.

Antal sider: 950 - I alt med begge bøgerne.

Antal stjerner: 5/5.

Bøgerne er tilsendt af forlaget Tellerup, så mange tak! 

Panteons Prøve.

Panteon prøve er nært forestående.
Om tyve dage vil guder, engle og efterkommere stå over for hinanden i Empyria. Derefter vil intet nogensinde være det samme.
Fader Prias børn rejser mod den gyldne fæstning fra alle verdenshjørner for at nå frem inden prøven begynder. 
Det samme gør Lucas og hans venner, men først venter et møde med fortiden, med Zonen, med storbyen.
Og med det mysterium der har opslugt Mehmet og Julia.
Samtidig fører skæbnen Saida ned i det mørkeste dyb af dem alle: Empyrias underverden hvor en skjult sandhed venter. Og hendes eget indre hvor den røde engel blomstre.


Jeg vil starte med at advare om jeg ikke kan love der måske ikke er lidt spoiler i denne anmeldelse, da jeg har valgt at slå del 1 og 2 sammen i en anmeldelse.

Jeg var jo rigtig glad for de første to bøger i serien, og var meget spændt på den tredje da jeg blev færdig med toeren.
Panteons prøve fortsætter fra for toeren sluttede, og jeg må sige at med den slutning toeren havde, så var jeg meget spændt på at se hvad der ville ske.

Panteons prøve er på intet tidspunkt kedelig eller langtrukken. Fra start af er der spænding og den bliver ved med at give svar på nogle spørgsmål og give nye ting at tænke over.
Som sagt skifter kapitlerne mellem - Lucas, Mehmet, og englen Saida. Men denne gang bliver man afbrudt engang i mellem af føre englen Travalis, som er ved at fortælle guderne om englenes kamp i mod Vecra.

Jeg havde virkelig svært ved at lægge Panteons prøve fra mig igen da jeg først var begyndt, for skal jeg være ærlig, jeg er vild med alle tre bøger i serien, men den her var altså bare en del bedre.
Der er så meget spænding og handling i den. Og efter at Lucas og hans venner endelig fandt sammen med Cassandra igen, blev det altså bare en del mere spændende, for Cassandra er utroligt hemmeligheds fuld, og jeg nød virkelig alle de her overraskelser der kom i løbet af bøgerne.

Jeg er også virkelig imponeret over denne serie. Boris Hansen har virkelig fået skabt noget fantastisk. Der er så mange detaljer at holde styr på. Han har ikke bare bygget en verden op, men hele to. 
Der er Lucases verden som er mere moderne og indeholder mere af nutidens teknologi. Og så der den anden verden hvor Cassandra kommer fra, hvor der ikke er alt den teknologi, det hele er sådan lidt gammeldags argtig, men i hendes verden er der også det overnaturlige som fx, engle.
Og det imponere mig virkelig at han har kunne skabe så fantastisk serie, og selv kunne holde styr på alle de detaljer.
Og ikke mindst, vil jeg da lige rose bøgernes forsider, de er utroligt godt lavet.

Og selv om der er lidt tid før den udkommer helt endnu, så vil jeg da helt sikkert anbefale at i får fingrene i dem når det er. 
Indtil da kan i jo læse de første to, eller genlæse dem hvis i ikke allerede har det.

Jeg glæder mig hvert fald til den sidste bog i Panteon-Sagaen. Og så ville jeg da ikke klage hvis den kommer lige så hurtigt ud som denne her gjorde. 


Bøgerne er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...