13.03.2018

Anmeldereksemplar: Sprækker i Virkeligheden.

Sprækker i Virkeligheden 

Titel: Sprækker i Virkeligheden.

Forfatter: Camilla Wandahl & Caroline Ørsum. 

Forlaget: Facet. 

Udgivet: 09/03-2018.

Antal sider: 144.

Antal stjerner: 3,5/5.

Bogen er tilsendt af Forlaget Facet, 
til anmeldelse, så mange tak! 

Sprækker i Virkeligheden.

Siri ser sig omring. Der synger i sivene. En skæv tone skær dig ind i Siris knogler. og Kulden. Der er endnu koldere end før. Fuglene er stille. Hårene rejser dig i Siris nakke. Langsomt vender hun sig om mod midten af søen. Så skriger hun. 

Siri kan ikke glemme Lina, men så starter en ny pige med en mærkelig slangetatovering i klassen.

Adams lillesøster går ned til søen om natten og stirrer ned i det grønne lys.

Og Frida sender beskeder på Facebook. Men kan det virkelig lade sig gøre, når hun er død? 

SPRÆKKER I VIRKELIGHEDEN er otte noveller der balancerer på kanten mellem virkelighed og fantasi og inviterer læseren til at tolke med.


Sprækker i virkeligheden er egentlig en ret spændende novelle samling. Noveller er normalt ikke noget jeg selv læser, fordi jeg ofte har svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig skal sige om dem. 

Men da Sprækker i virkeligheden landede ved mig, fangede den alligevel min interesse. Og ikke kun på grund af det smukke cover. Bagside teksten gjorde bare at jeg egentlig gerne ville læse den og se hvad den indeholdte. 

Der var jo som sagt 8 noveller, og jeg synes egentlig okay om alle novellerne. Men jeg synes også meget at de alle 8 havde noget til fælles, og det var de følelser jeg fornemmede fra dem. Nemlig - Had, Vrede, Sorg, og Skuffelse. Det var det jeg synes jeg kunne fornemme fra hver af de her hovedpersoner i novellerne. 

Novellerne er skrevet af to forskellige forfattere, men jeg synes dog meget at deres skrivestil og sprog ligger meget op af hinanden. Sproget er letlæselig, og flydende, og så er der egentlig ikke meget tekst på siderne, så man flyder ret hurtigt igennem den ene side efter den anden.  

Men selv om jeg synes alle 8 noveller har den her fælles ting med følelserne jeg får ud af dem, så skiller de sig alligevel ud fra hinanden, på hver deres måde. 
Jeg synes dog at de omhandler nogle lidt barske emner, det gør dem dog en smule mere interessante. 

Jeg vil hvert fald anbefale den her novelle samling til jer der ude der er til noveller, der godt kan omhandle nogle lidt barske emner, men alligevel er spændende. 

Dog får den altså kun 3,5 stjerner ud af 5. Ikke fordi den ikke er god, jeg er måske bare personligt ikke selv til noveller, ikke at jeg har tænkt mig at opgive noveller helt. 
Men jeg vil i fremtiden gerne læse mere fra begge forfattere. 


Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne holdninger og meninger omkring bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...