16.03.2018

Anmeldereksemplar: Advokatens Marionetdukke.

Advokatens Marionetdukke.

Titel: Advokatens Marionetdukke.

Serie: Grænseløs. 

Forfatter: Pernille Kim Vørs 

Forlaget: Drømmefangeren. 

Udgivet: 18/03-2017.

Antal sider: 499.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse,
så mange tak!

Marionetdukken.

Kan tiden hele alle sår eller kan man lade vente for længe på sig? Selvom Isidora har formået at fortsætte sit liv uden at se sig tilbage, drager Jannik hende med lethed til sig ved deres første møde. Da endelig han er klar, trækker han i de rigtige tråde og får Isidora til at stoppe og mærke efter. Har hele hendes forestilling om at starte forfra været en illusion eller er hun blot en eftergivende marionetdukke i Janniks varetægt?

Et lille uddrag fra bogen 
”For satan,” udbryder Jannik, som er han i vildrede, mens han slipper hende. ”Hvad så med os?” Isidora ser ned og ryster på hovedet over deres tragiske skæbne. ”Du sagde det selv dengang. Vi havde været alt for meget igennem på så kort tid. Vi to, vi var …” ”Vi var gode sammen,” siger han med fuld overbevisning for så at gribe fat i hendes hænder og se ned på dem. Med tommelfingrene stryger han hendes håndrygge. Varmen fra hans hænder og elektriciteten fra hans kærtegn skyder gennem hende og giver hende åndenød. Hun elsker ham stadig. Fanden tage hende! Hun elsker ham stadig af hele sit hjerte. ”Nej, nu er det altså nok,” lyder det pludselig fra Henrik, som træder et lille skridt frem. Jannik vender sit dræbende blik mod ham, og Isidora bliver anspændt. Denne situation kan kun blive værre. ”Jannik, du bliver nødt til at slippe mig. Tænk på, hvordan det ser ud i hans øjne.” Janniks intense mismatch øjne finder hendes igen. ”Så må han lukke øjnene, for det bliver bedre, når vi kysser.”
”Jeg skal giftes,” flyver det ud af munden på hende i håb om, at det vil bremse ham. Hun har ikke andet våben end det.


Jeg har nu læst Advokatens Marionetdukke, som er bog to i grænseløs serien. OG den skuffede mig på intet tidspunkt. Derimod sprang den alle mine forventninger. 

Efter jeg havde læst den første bog, var jeg ret vild efter at få læst den næste bog, jeg havde nemlig hørt at slutningen skulle være en "Smule" ondt. Og det var den så virkelig også. Jeg har nu læst Epilogen 5 gange, og den pirre mig stadig. Jeg er så spændt på den næste bog i serien, også selv om den ikke omhandler den flotte Advokat. 

Bogen starter stille og roligt ud. Jannik og Isidora gik jo til hver sit i slutningen af første bog, for at få styr på nogle ting. Men ikke længe ind i bogen, så starter alt kaos altså bare. Og det var der den blev rigtig svær at lægge fra mig igen. 

Hverken Jannik eller Isidora har ændret sig, de er stadig lige så stædig som i den første bog.
Men derimod synes jeg faktisk meget mere om anden bog her, end den første. 
For som i kan læse i uddraget, kommer Jannik sig over de problemer han nu har, og vil have hende tilbage. Og selv om hun er forlovet, så giver han altså ikke så let op.
Men hvordan tager Isidora det? Få læst bogen, så finder i ud af det, og jeg er sikker på i ikke vil fortryde det.

Jeg er vild med Pernilles skrivestil, hun er så ligeud i sproget. Det ikke noget med at pakke det ind på nogen måder. Og det er faktisk hvad jeg er så vild med, angående hendes bøger. Sproget er let, flydende og ligeud. Kapitlerne kan dog godt være lidt lange engang imellem, men det var dog ikke noget jeg selv lagde så meget til fordi jeg var så slugt af bogen.

Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne her, og ikke mindst den første bog hvis man da ikke har læst den, at komme igang med den. 



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...