19.09.2018

Anmeldereksemplar: Caldera #2 - Skyggernes Spil.

Skyggernes Spil.

Titel: Caldera #2 - Syggernes Spil. 

Forfatter: Mette Bundgaard Laursen.

Forlaget: Facet.

Udgivet: 14/05-2014.

Antal sider: 296.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak!




Skyggernes Spil.

Kate tager med Noah til Caldera. Ifølge Profetien er det kun hende, der har kraften til at fordrive den onde Naphal og skabe fred i galaksen. 
Hun går derfor i gang med at træne, så hun kan blive den superhelt, de alle sammen håber, hun er. 
Superkræfterne er dog ikke sådan lige at lokke frem, og Kate er på nippet til at opgive det hele. Men så bliver hun kidnappet af Naphal.




Jeg har nu fået læst anden bog i Caldera trilogien, og jeg må sige jeg havde lidt høje forventninger til bogen efter at have læst den første. For i første bog var vi jo sådan set kun på Jorden og så Noah forsøg på at vinde Kate´s hjerte og få hende med til Caldera, og det skete jo så også. 
Men første bog sluttede jo da Kate og Noah fik sommerferie og så skulle til at rejse til Caldera, og det så sådan set også der fra den starter igen. 

Da jeg begyndte på bogen var jeg meget spændt på hvordan Caldera ville være, og om det ville være så meget anderledes end Jorden, jeg vil ikke afsløre noget, det må i læse bogen for, men jeg var faktisk en del overrasket over hvordan det var. 

Kate er den samme, selv om jeg synes hun tager det utroligt pænt at Noah kommer fra en anden planet, er en prins og hun er kvinden fra hans profeti, så synes jeg virkelig stadig godt om hende. Selv om Noah ikke forstår sig på sarkasme og ironi, bruger hun det alligevel en hel del over for ham igennem anden bog her også, og det lidt sødt og se hvordan Noah tager alt så seriøst.

Men Noah begynder også at ændre sig en del i løbet af anden bog, og jeg er desværre ikke helt så vild med ham som jeg var i første bog. 
Han er desværre ikke helt så charmerende længere. 

Kate bliver kidnappet af Naphal, det kan i jo læse på bagsideteksten. Men jeg må sige jeg faktisk er overrasket over hvordan Naphal var som person da jeg læste om ham.
Han var virkelig så meget mere anderledes end jeg havde forventet, og faktisk på den gode måde.
Jeg siger hvert fald læs bogen hvis i har læst den første, den her helt klart værd at give en chance! 

Sproget er stadig ret så let, men igen der er lidt tekst på siderne.
Kapitlerne er stadig en fin længde, men jeg ville stadig have ønsket Noah´s synsvinkel, men denne gang også lidt Naphal´s synsvinkel, det ville havde været det der kunne have skaffet den sidste stjerne fra min side af.
Handlingen er jeg stadig vild med, især nu hvor vi er ude ved en anden planet og opleve noget mere af det her Sci-fiction emne. 
Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne anden bog hvis man har læst første!


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...