04.09.2018

Anmeldereksemplar: For evigt. Måske.

For evigt. Måske.

Titel: For evigt. Måske.

Original titel: Always Forever. Maybe. 

Forfatter: Anica Mrose Rissi.

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Udgivet på dansk den: 20/09-2018.

Antal sider: 266.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak!


For evigt. Måske.

Da 17-årige Betts møder Aiden, bliver hun overvældet og næsten øjeblikkeligt forelsket. Han er alt det, hun har ledt efter - og aldrig fundet - i andre unge mænd. Aiden er der altid for hende. Altid. Hun er så heldig! Og han vil også bare have hende helt for sig selv. Så meget elsker han hende. 

Betts veninde, Jo, mener ikke, at det er stor kærlighed. Hun mener det er usund kærlighed. De to veninder glider væk fra hinanden. Betts kan ikke holde ud at høre Jo tale nedsættende om Aiden. Men Jos ord gør alligevel indtryk. Der er nogle ting ved Aiden, som er mindre rare. Ting, der i starten er okay, men som til sidst bliver kvælende og omklamrende. Og voldelige.

Kan Betts nogensinde slippe fri af Aidens ejerfornemmelser over hende?



Da jeg startede på denne bog var jeg helt fanget fra start af og kunne virkelig ikke lægge bogen fra mig før jeg var færdig med den igen.
Denne bog må jeg sige jeg faktisk synes er ret så gennemført, og interessant selv om den måske ikke har et helt så rart emne inde for ung kærlighed.

Betts er en ung pige, hun søger kærligheden og det fandt hun i Aiden, men er han nu den rette for hende? Det er godt spørgsmål.
Jeg kunne virkelig godt lide at følge Betts, hun var interessant, sjov og da også en sød pige.
For det meste følger hun reglerne hende forældre har sat, ordner sine pligter og passer sit arbejde, altså lige til hun møder Aiden, der efter går det sådan set lidt ned af bakke. 

Handlingen er egentlig ret trist, jeg vil ikke afsløre for meget af den for det synes jeg selv i læsere skal have lov at opleve.
Men i starten er den super sød, det var interessant at følge Aiden og Betts spirrende forhold, men meget hurtigt begyndte jeg at synes at Aiden var ubehagelig og frembrusende. I sidste ende kunne jeg slet ikke klare ham. 

Jo, som er Betts bedste veninde, hende var jeg derimod helt vild med, hun er virkelig en god veninde for Betts også selv om hun er meget ligefrem og ikke holder sin mening om Betts og Aidens forhold for sig selv. Men det er nok det der var med til at jeg synes hun var så god en ven. 
Hun støtter hende og ønsker hende bare alt det bedste. 

Sproget er let og forståeligt, på intet tidspunkt følte jeg at jeg ikke kunne følge med, eller at jeg ikke forstod hvad der skete. 
Der er massere af detaljer med til at gøre det hele meget nemmere at forstille mig. 
Selv om det et trist emne inde for kærlighed, så det en virkelig gennemført bog. Den fortjener virkelig alle 5 stjerner.
Og det helt klart en forfatter jeg selv gerne vil læse mere fra når hun udgiver flere bøger på dansk. 
Så jeg kan kun anbefale denne her bog til andre læsere der er til de her ungdomsbøger med kærlighed. 

Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...