28.09.2018

Anmeldereksemplar: Caldera #3 - Skæbnens valg.

Skæbnens Valg.

Titel: Caldera #3 - Skæbnens valg.

Forfatter: Mette Bundgaard Laursen.

Forlaget: Facet. 

Udgivet: 12/05-2014.

Antal sider: 295.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!





Skæbnens valg. 

Tilbage på Jorden er Kate fast besluttet på at leve sit eget liv frem for at leve efter Noahs profeti. 
Men det er svært for hende at komme videre, når hendes tanker bliver ved med at vende tilbage til Caldera. 
Hun er dog helt sikker på, at hun ikke vil vende tilbage til galaksen sammen med Noah – lige indtil han giver hende et tilbud, hun ikke kan afslå.




Så har jeg fået læst sidste og tredje bog i Caldera Trilogien, og jeg må sige der var en underholdende afslutning på Kate´s rejse gennem forskellige planeter og livet på Jorden, jeg vil faktisk lidt komme til at savne hendes spydige kommentarer og overforbrug af ironi og sarkasme. 
Det helt klart en serie der skal genlæses på et tidspunkt.

Kate tog tilbage til Jorden efter de 4 uger med Naphal, og efter hun slog op med Noah. 
Dog kan Kate ikke rigtigt glemme Caldera, Noah eller Naphal, og begynder lidt at kede sig på Jorden med sine studier og drømmer sig lidt væk en gang imellem. 

I anden bog blev Kate kidnappet, men lavede en aftale med Naphal, at Noah ville få en af sine planeter igen hvis hun tilbragte 4 uger med ham. 
Og det gjorde hun så, men det resulterede så også i at Kate ikke længere er forelsket i Noah og har gjort det forbi, Noah vælger dog at overhøre dette og lever lidt i sin egen lykkelige bobbel. 

Jeg vil sige at tredje bog er nok min favorit ud af de tre bøger, jeg synes der er lidt mere spænding med end der var med i de to første. 
For hele tiden sad jeg bare og var nervøs for hvad der ville ske, jeg vil dog sige jeg er ikke skuffet over hvordan den endte, den var derimod ret interessant. 
Alt i alt synes jeg bare handlingen her i tredje bog var underholdende, og på ingen måder skuffende. 

Noah kan jeg dog ikke længere lide, hans charmerende side er derimod nærmest helt væk og han er begyndt og handle lidt for desparat til at jeg brød mig om ham. 
Men det synes jeg desværre lidt Kate engang i mellem accepterede for hurtigt, jeg vil næsten tro i vil forstå hvad jeg mener hvis i læser bogen eller har læst den. 

Sproget i bogen forbliver også super let, og forståeligt. Og kapitlerne er hverken for lange eller for korte, og slutter egentlig interessant nok til jeg bare gerne ville læse videre hver gang jeg afsluttede et kapitel. 
Så alt i alt synes jeg dog det var en super fed serie, og jeg vil da helt klart genlæse den igen en dag. Kate er en super sej tøs, og jeg kommer da til at savne hende og de andre lidt. 
Jeg vil varmt anbefale denne trilogi til andre læsere der er til Sci-fiction, fantasy og en stor potion humor. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...