20.09.2018

Anmeldereksemplar: Næslandet #4 - Asaphs Rige.

Næslandet 4.

Titel: Næslandet #4 - Asaphs Rige.

Forfatter: Eva Egeskjold.

Forlaget: Andersen & Vig.

Udgivet: 16/09-2017.

Antal sider: 464.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren,
så mange tak!



Det sidste slag.

Hver en krog var tom; tømt for den skygge, der havde samlet sig foran ham. I stedet lå de badet i et sælsomt, glimtende lys, som om månelyset havde taget skyggernes plads.
Dolomedes tav og stirrede på den høje masse af sort uigennemsigtig skygge, der tårnede sig op over ham midt ude i gaden.
“Du er ikke Mengiel … søn af Lysfolket,” lød en stemme inde fra mørket. “Sig frem … Hvad vil du mig?”
Dolomedes mærkede hårene rejse sig i nakken. Dæmonens stemme var ikke særlig høj. Alligevel føltes det, som gik den gennem hans kød og knogler som en sløv sværdklinge.’



Jeg har nu fået læst afslutningen på denne fantastiske serie. 
Jeg må indrømme dette er nok et univers jeg vil komme til at savne lidt nu hvor jeg har fået læst alle fire bøger. 

Da jeg først satte mig til rette med den sidste bog her, var jeg slugt fra start af. 
For fra start af er der bare gang i den, og jeg kunne slet ikke slippe den igen, for jeg var meget nysgerrig på hvordan den ville ende. Om Oona ville vinde over Lucili, eller om hun ville tabe krigen. 

Oona er en pige jeg er kommet til at holde meget af igennem de her fire bøger. Fra første bog af og til nu er hun vokset så meget, og hun er virkelig en jeg har nydt at følge, især i den sidste bog her, for alt det der er sket i denne bog har været så underholdende. Og Jeg vil faktisk komme til at savne Oona nu. 

Alt i alt synes jeg virkelig at det var en super spændende slutning på denne serie. Jeg sad flere gange igennem de her 464 sider og glemte at trække vejret fordi det netop var så spændende. Det sker så utroligt mange ting. Og det at vi faktisk finder ud af i tredje bog at Oonas far stadig er i live, og hun nu vil finde ham, gør også bare det hele meget mere interessant. 
Sådan generelt følger vi det her sidste slag igennem hele sidste bog, så det er som sådan bare krig vi følger, men med alt der der er sket op til sidste bog her, og alt der sker i løbet af den sidste bog så var det altså bare super svært at lægge bogen fra mig igen.

Det hvert fald en serie jeg med 100 % sikkerhed vil anbefale til jer læsere der er til, Fantasy, drama, humor og lidt kærlighed


Bogen er tilsendt af forfatteren selv til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...