27.09.2018

Anmeldereksemplar: Ravnenes hvisken #3

Ravnenes hvisken.

Titel: Ravnenes hvisken #3.

Forfatter: Malene Sølvsten.

Forlaget: Gyldendal. 

Udgivet: 15/09-2018.

Antal sider: 616.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak! 




Den hun elsker højest. Den hun savner mest. Den som aldrig har svigtet. Kun en af dem vil overleve mødet med Ragnarok. 


Selv om hun blev genoplivet, har Annes død sat gang i Fimbulvinteren, som det var forudsagt, at det ville ske.
Ragnarok er på vej, og med hele Norden nedsunket i evig vinter må Anne og hendes venner kæmpe for at finde en måde at redde verden fra undergang. 
Men ikke alle er, hvad de giver sig ud for. 
Nogen tæt på Anne har forrådt hende, og hun ved stadig ikke hvem. Andre begynder at indse, at Ragnarok måske ikke er det værste, der kan ske - for dem. 
Hvem er ven, og hvem er fjende? 
Til sidst må Anne drage til det sted, hun har svoret aldrig at vende tilbage til, og bede om hjælp hos ham, hun svigtede - og ham, hun forrådte. 
Men vil de stadig hjælpe? Uret tikker mod enden, og Anne vil gøre alt for at afværge Ragnarok. Også selv om det kræver store ofre ...



Jeg har nu fået læst slutningen på Ravnenes Hvisken, og jeg må sige det var en utroligt spændende slutning, fra start til slut var det spændende og nervepirreene.
Denne serie tog mig med storm, og er gået hen og blevet en af mine ynglings serier som jeg vil glæde mig til at genlæse igen og igen. 
Jeg vil sige jeg er glad for at være færdig med denne her serie, men jeg er også ked af det, for jeg kommer til at savne Anne og de andre nu, også selv om jeg har tænkt mig at genlæse bøgerne. 

Anne har været en fornøjelse at følge igennem de her tre bøger. Anne er virkelig min ynglings person i denne bog, og ikke bare fordi hun er hovedpersonen, men fordi hun er som hun er. Hun er ligefrem, ærlig og pakker ikke sine ord ind, hun siger hvad hun tænker og hvad hun mener er rigtigt. Hun er målrettet og stædig, og utroligt beskyttende over for sine venner og familie. 
Anne har været en fornøjelse at få lov at lærer at kende. 

Handlingen i denne bog er super spændende, der sker hele tiden noget igennem den her Fimbulvinter som startede da Anne blev dræbt, den blev desværre ikke afværget selv om hun blev genoplivet. 
Anne prøver ihærdigt at finde ud af hvad der sker, hvem hun kan stole på og hvordan hun skal afværge Ragnarok. 
Men selv om der hele tiden sker noget, synes jeg på intet tidspunkt det bliver for meget og rodet, forfatter Malene har formået at få det hele til at passe sammen så det virker ægte og spændende. 

Alle de her personer der er med i Ravnenes Hvisken - Luna, Mathias, Elias, Od, Varner, Monster, - Og alle de andre er virkelig nogle jeg er kommet til at holde af igennem alle tre bøger. 
De er alle utroligt interessante og skønne at læse om.
Men jeg vil sige at tredje bog her er nok min favorit, også selv om det er slutningen på en fantastisk serie. 

Sproget i denne bog er egentlig ret nemt, jeg følte ikke på noget tidspunkt jeg ikke kunne følge med eller at jeg ikke forstod hvad der skete. 
Der er massere af tekst på siderne, men det føler jeg ikke gjorde jeg kom langsommere igennem bogen, for alt den her spænding og glæde jeg har fået ud af den gjorde bare jeg kom hurtigere igennem den. 
Bogen er delt op i flere dele, men foregår dog kun fra Anne´s synsvinkel på det hele, dog ville jeg nok lidt have ønsket de andres også, for det kunne havde været interessant at se hvordan andre så på det hele og ikke kun Anne. 

Men alt i alt er det her hvert fald en serie jeg varmt kan anbefale andre læsere der er til - Ungdom, Fantasy, noget nordisk, men også en masse spænding og glæde.




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...