07.09.2018

Anmeldereksemplar: Næslandet #3 - Snedkerens hemmelighed.

Næslandet #3.

Titel: Næslandet #3 - Snedkerens hemmelighed.

Forfatter: Eva Egeskjold.

Forlaget: Andersen & Vig.

Udgivet: 14/12-2015.

Antal sider: 432.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren, 
så mange tak!



Sagt om Næslandet #2 - Vinterkrigens ofre.

'Første bog i serien var god, denne er fantastisk. Historien er som første bog velkomponeret og gennemtænkt. Et mesterværk vil jeg ligefrem kalde dem.'www.Bookeater.dk

'... en flot fortsættelse ...''... en imponerende debut ...''... skildret meget overbevisende ...''... uhyre velskrevet og fængslende ...''... et godt beskrevet eventyrunivers ...'Lektørudtalelse

'... utrolig fangende ...''Har du ikke stødt på Næslandet før, så kan jeg kun give mine varmeste anbefalinger om at komme i gang med at lære dette land at kende.'www.Bogrummet.dk


DENNE ANMELDELSE INDEHOLDER SPOILERS FRA TIDLIGERE BØGER I SERIEN NÆSLANDET.



Jeg har nu fået læst tredje bog, og jeg må sige jeg er imponeret over forfatterens evne til at holde spændingen igennem alle bøgerne, at hun formår at gøre historien så lang uden at den bliver tør eller kedelig på noget tidspunkt. 
Denne her serie har indtil videre ikke andet en imponeret og overrasket mig, og det helt klart en serie der bliver genlæst engang i fremtiden. 
Nu har jeg fået læst de første tre bøger i serien, jeg håber bare den sidste nu kan leve op til de første så. 

Ragner har forrådt Oona og stjålet skjoldet, og er nu stukket af. 
Dronning Ingea er død, men Oona ved nu hvordan skjoldet skal bruges til at vinde krigen over Lucili. 

Jeg er virkelig begyndt at holde af Oona igennem disse tre bøger, jeg synes virkelig hun er vokset med tiden, og det kan jeg virkelig mærke fra første bog af og til nu. Igennem tredje bog synes jeg på en måde at hun vokser mere og mere, og træffer flere og flere selvstændige valg, og selv om hun på en måde er afhængig af de andre, så virker hun meget selvstændig og moden, ikke at hun ikke gør det i de andre, for det gør hun, men jeg synes på en måde det træder frem på en helt anden måde i denne her.

Handlingen igennem denne her bog er der gang i fra start af, for den starter sådan set fra hvor anden bog sluttede, og det gjorde at jeg blev fanget igen med det samme da jeg begyndte. 
Jeg vil også sige der sker rigtig mange ting igennem tredje bog, hvor jeg synes der skete lidt mindre ting i de første to bøger. 
Dog synes jeg ikke det bliver overvældende, eller urealistisk i forhold til jeg har vennet mig til den her verden Oona hun lever i og hvordan det fungere med hekse osv. 
Så selv om der var massere af handling, så synes jeg forfatteren fik spredt det meget godt, og fik vekslet kapitlerne meget mellem flere personer istedet for kun Oona, og gjorde at det holdt lidt mere på mig som læseren. 

Sproget er let nok som sådan, men som jeg har nævnt i andre anmeldelser på de første to bøger, så er teksten ret lille, og derfor er der ret så meget tekst på siderne der gør det føleses lidt længere om at komme igennem bogen. 
Dog gør den spændende handling, og det faktum at der hele tiden er gang i den at det føles lidt hurtigere at komme igennem den. 

Det hvert fald en serie jeg varmt vil anbefale hvis i er til det her fantasy, drama, krig og spænding. 



Bogen er tilsendt af forfatteren selv til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...