10.09.2018

Anmeldereksemplar: Inkarnation.

Inkarnation.

Titel: Mestenes-serien #1 - Inkarnation.

Forfatter: Pernille L. Stenby.

Forlaget: Ulven og Uglen.

Udgivet: 13/08-2018.

Antal sider: 432.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!




Mestenes.

Jeg er … levende.
Det er det, der er galt. Det er det, der er sket. Jeg er levende. Jeg bryder mig ikke om følelsen af blodet i mine årer, men jeg kan lide lyden af mit åndedræt. Der er en ro over den lyd. På samme tid gør den mig bange.

Der er kun tågen og Hans stemme indtil et lys vækker Mestenes til live. Men kroppen er fremmed, og dens minder vil ikke give slip.



Da jeg gik igang med Inkarnation, må jeg indrømme jeg var super spændt på om den nu kunne leve op til de forventninger jeg nu havde fået bygget op i den tid jeg havde ventet på den ville udkomme, for der har været en del snak om den fra forlagets side af, og så har jeg fulgt forfatteren på instagram op til udgivelsen. 
Og jeg må sige, den levede faktisk også ret godt op til de forventinger jeg nu havde til den. 

Jeg skal være ærlig og sige at i starten da jeg satte mig med bogen og begyndt på den, var jeg en lille smule forvirret over hvad der lige skete.
Der er gang i den fra start af, og det forvirrede mig ligesom lidt, jeg vidste ikke rigtigt hvad der skete, og det var jeg faktisk igennem de første 60-80 sider. 
Men da jeg så var nået igennem den her forvirring og fandt hoved og hale i hvad der nu lige skete, og hvad det egentlig var med Mestenes, og den her skole vi følger Mestenes på, så var den faktisk utroligt spændende. 
Der var gang i den sådan set gang i den hele vejen igennem, og det kunne jeg nu godt lide, det gjorde den svær at lægge den fra sig igen. 

Nogle ting jeg var rigtig imponeret af var fx, hvordan forfatter Pernille, formåede at få så stærk en følelse som forvirring ind i Mestenes. Mestenes er utroligt forvirret i meget af bogen, og det synes jeg virkelig godt jeg kunne fornemme, og det var et utroligt stort plus at hun har formået at skrive følelserne så godt ind at jeg også følte det var det jeg fornemmede fra Mestenes. 

En anden ting jeg også synes så godt om, det er at hun også får det her LGBT emne til at virke så normalt, at det ikke som sådan er det her store hovedemne der bare tager alt opmærksomheden. Det synes jeg var fedt nok, at det ikke var sådan. 

Alt i alt synes jeg virkelig den her bog er super spændende, og har en virkelig fed handling. Sproget er også bare super let, dog synes jeg navnene godt kan virkelig lidt anderledes end jeg lige er vant til, men det vant jeg mig hurtigt til. 
Kapitlerne er også super tilpas i længden, og så kan jeg godt lide der er nogle små tegninger/Illustrationer med. 

Det hvert fald en serie jeg selv skal læse videre på når der engang kommer en fortsættelse. Og jeg vil helt klart anbefale jer læsere der er til fantasy, drama og lidt forvirring, at give den en chance, den er helt klart det værd efter min mening. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...